فونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا ساز

لطفا از تمام مطالب دیدن فرمایید.




تاريخ : 31 فروردين 1389 | 5:36 بعد از ظهر | نویسنده : سینا |

معرفت امام زمان(ع)

معرفت امام زمان(ع)

نويسنده: ابراهيم شفيعي سروستاني


چيستي،چرايي و چگونگي

اشاره:

همه ما کم وبيش تاکنون در مورد لزوم «معرفت امام زمان(ع)»، مطالبي خوانده يا شنيده ايم و به اجمال مي دانيم بر اساس روايات قطعي و ترديد ناپذيري که پيامبر اکرم(ص) و امامان (ع) نقل شده، نداشتن معرفت نسبت به امام زمان (ع) به منزله مرگ در زمان جاهليت؛يعني مردن در حال کفر و شرک است. هم چنين از جايگاه و نقشي که در آموزه هاي اسلامي براي امامان معصوم (ع) ترسيم شده است، شناخت داريم،ولي شايد بسياري از ما نسبت به کم و کيف و لوازم اين معرفت چندان آگاه نباشيم و به درستي ندانيم که چه شناخت تفصيلي بايد نسبت به امام عصر خو داشته باشيم.اين وضعيت براي کساني که همه افتخارخود را در پذيرش امامان معصوم و اعتقاد به امام عصر(ع) مي دانند، هرگز زيبنده نيست.از اين رو، همه بايد در حد توان و درک خود براي رسيدن به سطحي قابل قبول از شناخت و معرفت امام بکوشيم و معرفت اجمالي خود را به معرفت تفصيلي تبديل کنيم.عيد غدير،عيد امامت و ولايت، فرصت ارزشمندي براي شناخت بيشترامامان و مروري بر دانسته هايمان در اين زمينه است. با تبريک اين عيد سعيد، توجه شما را به مقاله اي که به اين مناسبت تهيه شده است، جلب مي کنيم.





ادامه مطلب
تاريخ : 31 فروردين 1389 | 5:18 بعد از ظهر | نویسنده : سینا |
تاريخ : 26 فروردين 1389 | 5:33 بعد از ظهر | نویسنده : سینا |
نقدهايي بر پلوراليسم ديني
نقدهايي بر پلوراليسم ديني

بحران بزرگ زمانه ي ما
اگر عصري را که در آن زندگي مي کنيم، به خصوص دهه هاي اخير را، عصر بحران فرهنگي بناميم نام بدي را انتخاب نکرده ايم. در تاريخ تمدن بشر دوره هاي مختلفي ديده مي شود که بنا به مناسبت هايي، نام گذاري هاي مختلفي شده است؛ ولي شايد در هيچ دوره اي نبود که در بيشترکشورهاي دنيا يک بحران فرهنگي، که از يک ديدگاه بحران هويت ناميده مي شود. با اين وسعت وجود داشته باشد. امروز وقتي به مسائل فرهنگي کشورهاي پيشرفته توجه مي کنيم، يک آشفتگي عجيب و سردرگمي و ابهام و نهايتا شکاکيت فکري شديدي را مي بينيم که وسعت آن در طول تاريخ سابقه نداشته است. در گذشته هاي دور گروهي به نام «سوفيست» در عرصه ي فرهنگي يونان پيدا شدند که چند صباحي بروز و ظهوري داشتند اما ديري نپاييد که اين حرکت به سردي گراييد. در قرن اول و دوم ميلادي، بار ديگر موج شک گرايي به وسيله ي پيرن و بعضي طرفدارانش ايجاد شد که آن هم چندان نپاييد. موج سوم اين حرکت بعد از رنسانس پيدا شد و کم و بيش نفوذ و وسعت بيشتري نسبت به دو دوره ي قبل پيدا کرد ولي باز هم آن چنان فراگير نبودکه همه ي محافل فرهنگي و دانشگاهي دنيا را در بر بگيرد. اما در دهه هاي اخير موج جديدي از شک گرايي پيدا شده که وسعت و شدت آن بيش از امواج قبلي است؛ به طوري که بايد بگوييم جز موارد استثنايي، محافل علمي و فرهنگي و دانشگاهي دنيا، همگي دستخوش اضطراب و سردرگمي فرهنگي شده اند و انواع فلسفه ها و مکاتب شک گرايي و نسبيت و امثال آنها - که گر چه در ظاهر ممکن است نام شکاکيت نداشته باشند ولي محتواي آنها خالي از عناصر شک گرايي نيست - رواج فراوانب يافته و جو فرهنگي دنيا آن چنان شده است که اگر کسي در مسائل ادعاي جزم گرايي و يقين کند امري مذموم و منفي تلقي شده و اگر بخواهند کسي را تحقير کنند مي گويند جزم گرا و طرفدار دگماتيسم است. امروز جزم گرايي يک فحش علمي محسوب مي شود و شک گرايي و نسبيت و نفي مطلق انگاري آن چنان در فضاي فکري و فرهنگي جهان تسلط پيدا کرده که اگر کساني ادعاي اعتقاد يقيني کنند و بگويند ما به چيزهايي يقين داريم و آنها را به طور کامل و صد در صد مي فهميم، آنها را به ساده انديشي، کوته فکري، نفهمي و بي بهره بودن از فهم و دانش عميق متهم مي نمايند.
يک بار من در جايي گفتم اگر اين دوران را دوره ي جاهليت نوين بناميم نام با مسمايي است؛ چون افتخار اين است که بگويند: نمي دانيم، مي گويند بايد به جايي برسيم که خوب بفهميم که همه چيز مشکوک است و چيزي يقيني وجود ندارد؛ يعني به جهل و شک نسبت به همه چيز اقرار کنند. اين جاهليت نويني است که امروز با آن مواجه هستيم؛ در مقابل جاهليتي که قرآن کريم از آن با عنوان «جاهليت اولي « (1) ياد مي کند.
در هر صورت از نظر آنها « دگماتيسم» و « جزم گرايي» دليل کج فهمي و نفهمي فرد است و البته از نظر ما شک گرايي و اعتقاد به نسبيت در همه چيز، که دنياي امروز از آن دفاع مي کند، چيزي جز جهل و ناداني نيست. ما از قرآن آموخته ايم که به دنبال کسب معارف يقيني و يقين باشيم و پرده هاي شک و ترديد را به کنار بزنيم. قرآن در همان اولين صفحه اش و در ابتداي سوره ي بقره مي فرمايد: «و بالاخره هم يوقنون؛ و آنان به آخرت يقين دارند. » فرهنگ قرآن اين چنين است که هر گاه بخواهد از افراد و گروه هايي بدگويي کرده، آنها را مورد ملامت و سرزنش قرار دهد، مي گويد اينها اهل شک هستند؛ بر عکس آن چه که در دنياي امروز وجود دارد که اگر بخواهند نسبت نارواي علمي به کساني بدهند مي گويند اينها اهل يقين هستند!



ادامه مطلب
تاريخ : 26 فروردين 1389 | 5:30 بعد از ظهر | نویسنده : سینا |



تاريخ : 16 فروردين 1389 | 6:29 بعد از ظهر | نویسنده : سینا |

خسرو و شیرین
خسرو و شیرین
نام پدرش یوسف و نام مادرش رئیسه بود. نام جدش «ذکی» و نام جد اعلایش «موید» بوده است. به روایتی زادگاه نظامی شهر گنجه (واقع در جمهوری آذربایجان کنونی) بوده‌است اگر چه برخی منابع نیز او را اهل تفرش (در استان مرکزی ایران) دانسته‌اند.از جملهٔ دلایل تفرشی دانستن او این بیت از اشعار خود او در اقبالنامه می‌باشد:



ادامه مطلب
تاريخ : 16 فروردين 1389 | 6:19 بعد از ظهر | نویسنده : سینا |
پدر علم ژنتیک (گریگور مندل) 
تاريخچه علم ژنتيک ـ مروری بر تاريخچه علم ژنتيک و نقش گریگور مندل
دانش زیست شناسی یکی از قدیمی ترین علومی بوده که بشر به آن توجه داشته است. شواهد بسیار زیادی که طی کاوشهای باستان شناسی بدست آمده حکایت از آن دارد که انسانهای پیشین به دانش زیست شناسی توجه داشته اند و در این میان اصلاح نژاد دامها و پرورش گیاهان با باردهی بیشتر از دانش گذشتگان در مورد علم ژنتیک خبر می دهد.
اما از حدود یک قرن پیش دانش زیست شناسی وارد مرحله جدیدی شد که بعدا آن را ژنتیک نامیده اند و این امر انقلابی در علم زیست شناسی به وجود آورد.
در قرن هجدهم ، عده ای از پژوهشگران بر آن شدند که نحوه انتقال صفات ارثی را از نسلی به نسل دیگر بررسی کنند؛ این بررسی ها به نتیجه قابل ملاحضه ای ختم نشد. دو دلیل مهم آن عبارت بودند از آگاهی نداشتن به ریاضیات و دلیل دوم انتخاب صفاتی بود که برای پژوهش های اولیه ژنتیک مناسب نبودند.


ادامه مطلب
تاريخ : 8 فروردين 1389 | 6:13 بعد از ظهر | نویسنده : سینا |
سوختگي‌ همراه با افسردگي                                                                          
 
46درصد سوختگي‌ها با افسردگي همراه است
سوختگي مشکل بهداشتي متداولي در کل جهان، به ويژه در کشورهاي در حال توسعه، است. در ايران صدمات سوختگي هنوز مرگ و مير بالايي دارد. طي قرن بيستم به دليل پيشرفت در مراقبت از سوختگي، بقاي بيماران سوخته افزايش يافته است. مقايسه مطالعات اپيدميولوژيک صورت گرفته در ايران نيز مويد اين ادعاست. به دليل عوارض متعدد سوختگي از جمله اسکار (جاي زخم)، بدشکلي و اختلال عملکرد عضو، فرآيند بهبود، چالش‌برانگيز و طولاني‌مدت مي‌شود.بيماران حتي پس از دريافت پيشرفته‌ترين اقدامات ترميمي، اغلب با ظاهري غيرطبيعي زندگي مي‌کنند. زندگي با اسکار به ويژه در شرايط اجتماعي فرهنگي که بهاي زيادي براي جذابيت جسمي قايل است مي‌تواند مشکل‌آفرين باشد.

   
   


ادامه مطلب
تاريخ : 8 فروردين 1389 | 6:10 بعد از ظهر | نویسنده : سینا |

سال : 1940امريكا / نقاشى متحرك‏
رنگى / 120 دقيقه‏
كارگردان : ساموئل آرمسترانگ ، جيمز آلگار ، بيل رابرتس ، پل ساترفليد ، هميلتن لاسك ، جيم هندلى ، فورد بى‏بى ، نورمن فرگوسن و ويلفرد جكسن.



ادامه مطلب
تاريخ : 8 فروردين 1389 | 6:6 بعد از ظهر | نویسنده : سینا |

ما پيام عيد رهبر را چو مصحف مي كنيم
مثل دستورالعمل همواره مصرف مي كنيم
كوري چشم سران فتنه و بيگانگان
چشم آقا ، كار و همت را مضاعف مي كنيم
*********
اي رهبرا كلام تو حجت ز مصحف است!
هركس به قدر وسع توانش موظف است
اميد آن كه ، يوسف زهرا كند ظهور!
امسال سال همت و كار مضاعف است



ادامه مطلب
تاريخ : 8 فروردين 1389 | 6:4 بعد از ظهر | نویسنده : سینا |

يکي از مهمترين روزهاي سال، روز نيمه ي شعبان است که هم مصادف با ولادت ذي جود و مسعود حضرت بقية الله ارواحنافداه شده است و هم شب و روز نيمه ي شعبان از ليالي و ايام متبرّکند. شب نيمه ي شعبان، شب بسيار متبرّکي است. تالي تلوّ ليالي قدر و وقت توجّه و تذکّر و توسّل به ذيل عنايات باري تعالي و طلب و درخواست است.



ادامه مطلب
تاريخ : 8 فروردين 1389 | 5:59 بعد از ظهر | نویسنده : سینا |
تاريخ : 8 فروردين 1389 | 5:54 بعد از ظهر | نویسنده : سینا |

اندیشه پیروزى حق بر باطل و غلبه صالحان بر طالحان و عادلان بر ظالمان که‏برگرفته از متن قرآن کریم است، بارقه‏اى از نور امید در دل‏ها تابانیده وهمه را چشم به انتظار شخصى گذاشته که منادى حق است و سفیر نور، کشتیبان‏هدایت است و قافله‏سالار رهایى; مجدد حیات بشریت است و احیاگر اخلاق خدایى،این شخصیت‏بزرگ را در روایات اسلامى «مهدى‏» علیه السلام مى‏نامند.
چنین انتظارى افضل عبادات شمرده شده است. زیرا این انتظار با امید،تعهد، تحرک با مسوولیت و سازندگى و رفع ناامیدى از جامعه همراه مى‏باشد.
منتظران واقعى، خود را در حال مهیاى جامعه‏اى مى‏بینند که انتظار موعودى‏را مى‏کشد، بنابراین براى حضور حضرتش شرایطى لازم است که هم زمینه‏سازقدومش باشد و هم پذیراى حکومت عدل او، زیرا تحمل عدالت‏خود نیاز به‏سازندگى دارد. و الا، پذیرایى حق بر افراد بسى مشکل خواهد بود. بنابراین،ما براى خودسازى به یکى از بهترین راه‏ها که طریق پرورش یافتگان مکتب‏انسان‏ساز اسلام; یعنى یاوران خاص ولى‏عصر(عج) است متمسک مى‏شویم، ویژگى‏هاى‏آن‏ها را بشناسیم و به کار بندیم تا زمینه‏ساز حضور حضرتش باشیم. زمینه‏سازحکومت‏حضرت، خیزش ایمان است نه ازدیاد فساد. ما در این نوشتار به برخى‏از خصال یاوران باوفاى حضرت اشارتى خواهیم داشت.



ادامه مطلب
تاريخ : 8 فروردين 1389 | 5:50 بعد از ظهر | نویسنده : سینا |

رهبر معظم انقلاب اسلامي تاكيد كردند: به فضل الهي و در پرتو هوشياري، شجاعت، تدبير، اتحاد و ايستادگي ملت عظيم‌الشأن ايران، دشمنان قادر به ضربه زدن به نظام اسلامي و جدا كردن ملت از نظام نخواهند بود.

به گزارش خبرگزاري فارس، حضرت آيت‌الله خامنه‌اي رهبر معظم انقلاب اسلامي، در آغاز بهار و در اولين روز سال نو، عصر امروز در اجتماع عظيم زائران و مجاوران حرم مطهر ثامن الحجج حضرت علي بن موسي الرضا (ع)، با تشريح زمينه‌ها و عرصه هاي مختلف تحقق شعار سال جديد يعني «همت مضاعف، كار مضاعف»، به تبيين عوامل و ضروريات دهه پيشرفت و عدالت پرداختند و با تجليل از وحدت و يكپارچگي ملت در مقابل تلاشهاي دشمنان در حوادث پس از انتخابات تأكيد كردند به فضل الهي، از اين پس نيز سرنوشت ملت و كشور، پيروزي و پيشرفت و سرنوشت دشمنان شكست و عقب ماندگي خواهد بود.
رهبر انقلاب اسلامي در اين اجتماع پرشور كه به علت اوضاع جوي مشهد در رواق بزرگ امام خميني برگزار شد، با تبريك مجدد حلول سال نو و عيد نوروز، «ايمان به پروردگار و تعاليم انبياء» را اساس و شاخص عمده جمهوري اسلامي خواندند و با استناد به آيات مختلف قرآن كريم خاطرنشان كردند: ايمان به خدا و عمل به تعاليم اسلامي، ضمن تعالي معنوي و آرامش روحي، سعادت دنيوي و مادي بشر را نيز تأمين مي‌كند و جوامع انساني را به رفاه و پيشرفت مي‌رساند و به همين علت، مباني نظام اسلامي بر اين شاخص اصلي استوار شده است.
حضرت آيت الله خامنه‌اي، با اشاره به نامگذاري سال 1389، به نام سال همت مضاعف، كار مضاعف، افزودند: شعارهاي هر سال، نمايشي و تشريفاتي نيست و طبعاً همه مشكلات را هم حل نمي‌كند بلكه انگشت اشاره‌اي است كه راه و روش را نشان مي‌دهد كه امسال نيز با توجه به اهداف بلندتر ملت و كشور، بايد همتي برتر فراهم آورد و كارهاي بيشتر و جدي‌تر انجام داد.
رهبر انقلاب اسلامي، با اشاره به برخي اقدامات و تحقيقات مسئولان در سال گذشته براي اصلاح الگوي مصرف افزودند: تا تحقق اين هدف، فاصله فراواني داريم اما مهم اين است كه اين شعار اساسي را دنبال كنيم چرا كه تا الگوي مصرف اصلاح نشود، مشكلات همچنان وجود خواهد داشت.
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي، علم و تحقيق را يكي از مهمترين عرصه‌هاي تجلي عملي شعار امسال دانستند و افزودند: دانشگاهها و مراكز تحقيقاتي در همه زمينه‌ها، اهداف بلندي را مدنظر قرار دهند و با همت برتر و كار متراكم‌تر، بسوي اين اهداف افتخارآفرين حركت كنند تا ايران عزيز، پس از گذشت چند دهه، به مرجع علمي جهانيان تبديل شود.
ايشان، همت مضاعف و كار مضاعف در استفاده بهينه از منابع و امكانات موجود را موجب رفاه و رونق زندگي ملت برشمردند و در همين زمينه لايحه هدفمند كردن يارانه‌ها را، بسيار مهم خواندند.
رهبر انقلاب اسلامي با تأكيد بر همكاري قواي مجريه و مقننه در اين مسئله مهم، خاطرنشان كردند از يك طرف بار اجراي اين هدف بزرگ بر دوش دولت است بنابراين همه دستگاهها از جمله دستگاه قانونگذاري بايد به دولت كمك كند، از طرف ديگر دولت نيز بايد به آنچه مراحل قانوني را گذارنده و قانون شده است عمل كند تا در سايه همدلي و همكاري قوا، پروردگار نيز ياري خود را شامل حال مسئولان نمايد.
كيفيت بخشيدن به توليدات داخلي بگونه‌اي كه محصولات تلاش كارگر ايراني قابل رقابت با اجناس خارجي باشد و توجه ويژه به مسئله سلامت مردم در برنامه‌ريزيهاي مختلف از جمله برنامه پنجساله پنجم، نكات ديگري بود كه حضرت آيت‌الله خامنه‌اي در تبيين ابعاد و زمينه‌هاي مختلف شعار امسال به آنها اشاره كردند.
ايشان در زمينه سلامت عمومي،‌همت مضاعف و كار مضاعف در زمينه ورزش همگاني را موجب نشاط، تحرك و آمادگي بيشتر جامعه براي تلاش و پيشرفت فردي و عمومي برشمردند.
رهبر انقلاب، سرمايه‌گذاري و كارآفريني را از ديگر عرصه‌هاي تحقق شعار سال جديد دانستند و افزودند: كساني كه سرمايه و امكانات دارند با همت بهتر و پرهيز از اسراف و بيهود خرجي، دارايي خود را در راه كارآفريني و سرمايه‌گذاري بكار گيرند.
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي، «توليد فكر، كتابخواني و افزايش معلومات عمومي» را از ديگر عرصه‌‌هايي دانستند كه نيازمند همت مضاعف و كار مضاعف است.
ايشان در همين زمينه خاطرنشان كردند ايجاد كرسي‌هاي آزادانديشي در دانشگاهها و حوزه‌ها مي‌تواند جريان سياسي فكري بسيار با ارزشي در جامعه بوجود آورد.
رهبر انقلاب، مبارزه با فقر و فساد و بي‌عدالتي را مهمترين عرصه نيازمند «همت بالاتر و كار متراكم‌تر» خواندند و بر تلاش بي‌وقفه براي تحقق اين هدف اساسي تأكيد كردند.
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي، همچنين تجلي رشد و آگاهي ملت را در حوادث 8 ماهه 22 خرداد تا 22 بهمن سال 88، آغاز فصل تازه‌اي در بصيرت ملت خواندند و افزودند: اين فصل پرافتخار و پرعبرت، زمينه بسيار مهمي است كه بايد براساس آن و با همت مضاعف و كار مضاعف حركت كرد.
ايشان با استناد به عملكرد هوشيارانه ملت در حوادث پس از انتخابات، سال 88 را سال ملت و سال حضور درخشان و پيروزمندانه ملت دانستند و افزودند: حضور 40 ميليوني، پرشور و تاريخي ملت و مشاركت بيش از 80 درصدي مردم در انتخابات، رويدادي بسيار مهم و از جلوه‌هاي مشروعيت نظام بود و تحليلگران و سياستمداران جهاني حتي اگر در ظاهر اين واقعيت درخشان را كتمان كنند مي‌فهمند كه ملت ايران پاي حرف خود ايستاده و پس از 30 سال همچنان پايبند به مباني نظام است.
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي، اسلاميت و جمهوريت نظام را تفكيك‌ناپذير خواندند و درباره حوادث پس از انتخابات افزودند: بنده كسي را متهم نمي‌كنم اما هندسه‌ كار دشمن را مي‌شناسم و تشخيص مي‌دهم، همچنانكه ذهن مردم و تحليلگران مستقل، صادق و تيزبين نيز با تأمل در شكل و روند اين حوادث، آن را به عوامل خارجي منتسب كردند.
رهبر انقلاب اسلامي با اشاره به اجراي نقشه‌هاي مشابه و از پيش طراحي شده بيگانگان در برخي كشورهاي ديگر افزودند: اين واقعيات نشان مي‌دهد كه وقتي مستكبران از يك كشور ناراضي هستند منتظر فرصت انتخابات مي‌مانند تا در صورت پيروز شدن افرادي كه مورد نظر آنها نيستند با كشاندن عده‌اي به خيابانها، اوضاع را برهم بزنند و حتي در صورت لزوم با ايجاد اغتشاش و آشوب، نتيجه قانوني انتخابات را با خشونت تغيير دهند.
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي، با اشاره به پيروزي ملت در آزمون بزرگ و مهم حوادث پس از انتخابات، افزودند: تلاش براي تغيير نتيجه انتخابات بروز خشونت و اغتشاش، خلاف شرع و قانون بود و پيروزي هوشمندانه ملت در اين حوادث، عبرت و درسهاي فراواني در برداشت.
ايشان، تقسيم ملت به «دو گروه اقليت و اكثريت» و «برنده و بازنده» و قرار دادن آنها در مقابل يكديگر را نقشه واضح بيگانگان براي ايجاد دو دستگي در ملت دانستند و افزودند: در اين ميان عده‌اي اغتشاشگر هم وارد ميدان شدند تا با تحقق خواست دشمن، جنگ داخلي در ايران براه بيافتد اما ملت، هوشيار بود و آنان را ناكام گذاشت.
رهبر انقلاب اسلامي افزودند: در روز انتخابات، مردم به دو گروه 14 ميليوني و 24 ميليوني تقسيم شدند و هركس به فرد مورد نظر خود رأي داد اما اين دو گروه پس از مدتي نه چندان طولاني و هنگاميكه نقشه بيگانگان را ديدند با هم يكي شدند و همه ملت، بيدار و يكپارچه در مقابل دشمنان، شورشگران و اغتشاشگران ايستادند.
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي، حمايت دشمنان اسلام و ايران از اغتشاشگران را يادآور شدند و خاطرنشان كردند اگر آمريكايي‌ها، انگليسي‌ها و صهيونيستها مي‌توانستند براي تحقق نقشه شوم‌شان نيرو وارد خيابانهاي تهران كنند، يقيناً اين كار را مي‌كردند اما مي‌دانستند كه اين كار به ضررشان تمام مي‌شود لذا در صحنه سياسي و تبليغاتي وارد شدند تا شايد بتوانند با حمايت از آشوبگران، افكار عمومي داخلي و خارجي را منحرف كنند اما نتوانستند.
رهبر انقلاب اسلامي، حضور متحد و پربصيرت ملت در حماسه 9 دي و 22 بهمن را قوي‌ترين و آخرين ضربه ملت به بيگانگان دانستند و افزودند: در اين دو حادثه عظيم، همه كسانيكه به نامزدهاي مختلف رأي داده بود با شعار واحد، وارد صحنه شدند و اتحاد و پيروزي ملت را در پيمودن راه انقلاب و صراط مستقيم متجلي ساختند.
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي، در بخش ديگري از سخنانشان در اجتماع عظيم زائران و مجاوران حرم رضوي به بازخواني ضروريات و لوازم دهه چهارم انقلاب اسلامي يعني دهه پيشرفت و عدالت پرداختند و افزودند: با توجه به واقعيات كشور و فراهم آمدن زيرساختهاي لازم، اين دهه، زمان مناسبي براي برداشتن گامهاي بلند در تحقق اين دو مقوله اساسي و تاريخي است.
ايشان، توجه به «پيشرفت و عدالت» را در همه برنامه‌ريزيها و اقدامات مسئولان ضروري دانستند و در تشريح زمينه‌هاي مناسب موجود افزودند: ايجاد زيرساختهاي «اقتصادي، ارتباطي و مواصلاتي»، پيشرفتهاي خيره‌كننده علمي و فناوري كه در برخي زمينه‌ها ايران را در رديف 10 يا 8 كشور اول جهان قرار داده است، «اعتبار، اقتدار، و اثرگذاري» منطقه‌اي و بين‌المللي نظامي اسلامي، 30 سال تجربه خدمتگزاري و مديريت كشور و سند بسيار با ارزش چشم‌انداز 20 ساله از جمله زيرساختهايي است كه امكان حركتي عظيم در روند پيشرفت و عدالت را فراهم كرده است.
رهبر انقلاب اسلامي، نسل جوان «تحصيل كرده، پرانرژي، پرانگيزه و داراي اعتماد به نفس» را از پشتوانه‌ها و زمينه‌هاي اصلي حركت كشور به سمت دو هدف عظيم پيشرفت و عدالت دانستند و افزودند: جوان ايراني، امروز احساس توانايي مي‌كند و اين از نشانه‌هاي اعتماد به‌ نفس ملي است.
رهبر انقلاب اسلامي در پخش پاياني سخنانشان در اجتماع زائران و مجاوران حرم حضرت امام رضا (ع)، به تبيين موانع پيش‌روي ملت پرداختند و افزودند: ايران اسلامي نيز همچون ديگر كشورها دشمناني دارد اما برخلاف دولت آمريكا كه با تنفر و دشمني ملتها روبروست، جمهوري اسلامي ايران با دشمني دولتهاي مستكبر و زورگور، سرمايه‌داران صهيونيست و دشمنان بشريت مقابله مي‌كند.
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي، تدبير و شجاعت را دو عنصر كاملاً ضروري در مقابله با دشمنان ملت برشمردند و افزودند: اگر شجاعت نباشد و مسئولان در مقابل تحركات و چهره‌هاي عبوس مستكبران خود را ببازند بي‌ترديد كشور شكست خواهد خورد، همچنانكه اگر تدبير و هوشياري نباشد ممكن است دشمن با فريب و حيله‌گري، اهداف خود را محقق سازد.



ادامه مطلب
تاريخ : 7 فروردين 1389 | 4:39 بعد از ظهر | نویسنده : سینا |

 

سؤال:

محضر مبارك ولي امر مسلمين و مرجع بزرگوار،حضرت آيت الله العظمي خامنه اي ادام الله ظله علي رئوس المسلمين:
وظيفه ي جوانان مؤمن در دانشگاه هاي مختلط در برابر مفاسدي كه در بعضي از آن مكانها مشاهده مي كنند، چيست؟
جواب:

بر آنان واجب است كه ضمن دوري جستن از ابتلا به مفاسد، در صورت تمكن و تحقق شرايط امر به معروف و نهي از منكر، مبادرت به انجام اين فريضه كنند.



تاريخ : 7 فروردين 1389 | 4:6 بعد از ظهر | نویسنده : سینا |

مقوله ي حجاب و رعايت عفاف در جامعه، از مهمترين موضوعاتي است كه برخي كم توجهي ها نسبت به آن، طي ساليان اخير، وضعيت جامعه را به مرحله ي بسيار حساس و خطرناك كشانده است. در اين زمينه،چندي است به لحاظ اهميت موضوع، دريك ستون ثابت، وظايف دستگاه هاي مختلف در اين زمينه كه سالهاست از سوي شوراي عالي انقلاب فرهنگي و شوراي فرهنگ عمومي كشور، با عنوان “راهكارهاي اجرايي گسترش فرهنگ عفاف و حجاب“ رسما ابلاغ شده است را مرور كرده و قضاوت در مورد ميزان عملكرد و پايبندي دستگاه ها به وظايفشان را بر عهده ي همه ي وجدان هاي بيدار،مي گذاريم
همچنين آشنايي با اين قوانين، مي تواند امت حزب الله و عناصر غيور جامعه را درپي گيري و مطالبه وظايف مسئولين در مورد مبارزه با بي حجابي و گسترش فرهنگ عفاف وحجاب ياري كند



ادامه مطلب
تاريخ : 7 فروردين 1389 | 4:5 بعد از ظهر | نویسنده : سینا |

يا مقلب القلوب والابصار/ يا مدبر الليل و النهار/ يا محول الحول و الاحوال / حول حالنا الي احسن الحال...
اي كردگار مهربان، اي آفريننده ي زمين و زمان...
در اين موسم بهار كه زمين و طبيعت، بار ديگر زنده شده است...
در اين ايام نشاط و اميد كه نوروز جانهاست...
براي ما ، ديده اي حق بين، دلي حق شناس، زباني حقگو، گامي حقپو، مقدر فرما...
بارالها... هرگز مرا در كام امتحانات و فتنه ها، به خودم مسپار...
معبودا،رحيما...
در سال جديد، بيش از جمال ظاهر، به جمال باطن نياز دارم...بيش از درمان جسم، به درمان روح محتاجم...بيش از رفاه و زرق و برق دنيا، به خوشبختي آخرت نيازمندم...
خدايا...عافيتم را در جسم، با سلامت روحم كامل گردان، غنايم را در معيشت، با عزت نفس و مناعت طبع، مضاعف ساز و سال جديد را ، مقطعي براي آبادي خانه ي آخرتم مقدر فرما و دلم را با رضاي خويش، شاد فرما...
اي كردگار عزيز:
به ما ملت ايران، توفيقي ده ، آنگونه كه رشد و طراوت و رويش جوانه ها، از بطن طبيعت مرده و زمستان زده، محقق گشتش، ارزشهاي معنوي و مكارم اخلاق را در خود زنده كنيم و آن سان كه خانه و محل زندگي خويش را از پليديها پاك كرديم، كشورمان را نيز از ناپاكان و خائنان و منافقان جديد، پاك كنيم و سال 1389 را سال پيروزي و سربلندي روزافزون انقلاب و خذلان و نابودي مستكبران عالم قرار ده....آمين



تاريخ : 7 فروردين 1389 | 4:0 بعد از ظهر | نویسنده : سینا |

در ايران، مردم به تشخيص خود تصميم مي گيرند...
در نظام اسلامي بر خلاف غالب كشورهاي مدعي دمكراسي،باندهاي قدرت و ثروت تعيين كننده ي آراي مردم نيستند و ملت به تشخيص خود تصميم مي گيرد. البته ممكن است اين تشخيص در موردي غلط باشد، اما به هر حال تصميم مردم است و بايد در مقابل آن تسليم بود.
مرزها بايد كاملا روشن باشد...
كمرنگ كردن مرزها خطايي فاحش است و باعث سردرگمي مردم مي شود. بنابراين بايد از مخالفان نظام اعلام برائت شود و مرزها كاملا روشن باشد...در مسائل فرعي، اختلاف نظر مهم نيست و قابل حل است اما بايد با مرز بندي روشن در مسائل اصلي، صف كساني كه پايبند هويت نظام هستند با كساني كه مخالف دينداري مردمند و با قانون معارضه مي كنند مشخص شود.
قدرشناسي از مردم، الزامي است...
قدرشناسي مسئولان از مردم الزامي است . بايد مبناي اين حضور تعيين كننده ملت يعني دينداري و اطاعت از خدا را درك كرد و با خدمت و جديت بيشتر، آن را قدر بدانيم...



تاريخ : 7 فروردين 1389 | 3:56 بعد از ظهر | نویسنده : سینا |

...فبشر عباد الذين يستمعون القول فيتبعون احسنه اولئك الذين هداهم الله و اولئك هم اولوالالباب..
...پس بشارت ده بندگان مرا. همان كساني را كه به سخن گوش مي دهند و از بهترين آن پيروي مي كنند. ايشانند كساني كه خدا هدايتشان كرده و اينان خردمندانند.
سوره زمر آيه 17 و 18



تاريخ : 7 فروردين 1389 | 3:54 بعد از ظهر | نویسنده : سینا |

علماي اسلام، دشمن انحصارطلبي...
علماي اسلام موظفند با انحصار طلبي و استفاده هاي نامشروع ستمگران مبارزه كنند و نگذارند عده كثيري گرسنه و محروم باشند و در كنار آنها ستمگران غارتگر و حرام خوار در ناز و نعمت به سر ببرند...
حمايت از محرومان، وظيفه ي روحانيت...
آن چيزي كه روحانيون هرگز نبايد از آن عدول كنند و نبايد با تبليغات ديگران از ميدان به در روند، حمايت از محرومين و پابرهنه هاست ،چرا كه هر كس از آن عدول كند، از عدالت اجتماعي اسلام عدول كرده است.
مصدق به اسلام سيلي زد...
ما چقدر سيلي از اين مليت خورديم. من نمي خواهم بگويم كه در زمان مليت، در زمان آن كسي كه اين همه از او تعريف مي كنند(مصدق) چه سيلي به ما زد آن آدم. ..بروند كنار اينها، بروند گم بشوند اينها، اينها منحل بايد بشوند. ما نمي توانيم تحمل كنيم به اينكه هر كس هر جوري دلش مي خواهد...ما از اينها ضربه ديده ايم، ما اسلام را مي خواهيم، غير اسلام را نمي خواهيم...



تاريخ : 7 فروردين 1389 | 3:53 بعد از ظهر | نویسنده : سینا |

شاگردی از استادش پرسید: عشق چست ؟

استاد در جواب گفت: به گندم زار برو و پر خوشه ترین شاخه را بیاور اما در هنگام عبور از گندم زار، به یاد 

داشته باش كه نمی توانی به عقب برگردی تا خوشه ای بچینی...

شاگرد به گندم زار رفت و پس از مدتی طولانی برگشت.

استاد پرسید: چه آوردی ؟ 

با حسرت جواب داد:هیچ! هر چه جلو میرفتم، خوشه های پر پشت تر میدیدم و به 

امید پیداكردن پرپشت ترین، تا انتهای گندم زار رفتم.

استاد گفت: عشق یعنی همین...! 

شاگرد پرسید: پس ازدواج چیست ؟



ادامه مطلب
تاريخ : 7 فروردين 1389 | 3:42 بعد از ظهر | نویسنده : سینا |

دیدار فرماندهان ارتش با رهبر انقلاب در نوشهر
شعر خوانی | عده ای شاد و خنده رو
کدخدای دروغو!
حصر سران فتنه لغو می شود؟
عزت وعبرت
معجزه شیخ رجبعلی خیاط
«باب الجواد» راه ورودی به قلب توست!
تکنوکراسی در معماری شهر تهران
تاسیس وبلاگ طلبه
نامه ای که آقا نوشت و چمران امضا کرد
تایید هولوکاست خطای تاریخی یا خط سیاسی!
خط قرمز قطعی ما ولایت فقیه است
همه می دانند ادعاهای آمریکا علیه جبهه مقاومت یک دروغ بزرگ است
رسوایی هاشمی در هم صدایی با آمریکا
تهذيب نفس از ديدگاه فلسفه صدرايى‏
ظریف از فیس بوک به تبیان آمد
برخلاف امریکا همه گزینه‌های اسد روی ‎میز است
رجعت از دیدگاه روایات
رضایت مشترک، رویایی دست‌یافتنی
حقیقت دفاع امیرالمومنین علیه السلام از عثمان
آیا منظور از قائم همیشه حضرت مهدی است؟
7 نکته مهم اخلاقی در 7 حکایت کوتاه
مرغ باغ ملکوتم!
اشعار زیبا مخصوص امام زمان (عج) و ماه رمضان
از ته دلت بخند
یک مراسم ازدواج ترسناک!
شما دینتون را فروختید و ما خریدیم
من دشمنت نیستم!
نقدی متفاوت بر تفکرات پدر معنوی کارگزاران سازندگی؛ هاشمی رفسنجانی از منظری دیگر
گام اول اعتدال اقتصادی پرهیز از ایجاد شوک‌ جدید
14 درس مهم از مکتب ولایت
قرآن کریم
حضرت آیت الله العظمی امام خمینی رضوان الله تعالی علیه :
14 درس مهم از مکتب ولایت
شهید فروشی نمی کنیم
آثار مهدی باوری و مهدی یاوری در خانواده
زندگی بهاری با یاد مهدی (ع)
سوره نور، خانواده و مهدویت
نفش زن در سرباز پروری برای جبهه ی حق
آسیب شناسى ارتباطات اینترنتى
جنبش هاى هم سو
فقه جعفرى و فهم اجتماعى نص
مطهرى و صداى پرسش هاى زمانه
درس اخلاق - جلسه 1
قطعه جدید استاد کریمخانی در وصف امام رضا علیه السلام : تو کیستی؟
صحیفه ملعونه
هدف وزنه برداری، شکستن رکورد سیدنی
حرف مدرس را تایید کرد
لطفا از دیگر مطالب نیز دیدن فرمایید
.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • دانلود