فونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا ساز

لطفا از تمام مطالب دیدن فرمایید.

 

عمرم به سر رسید نشد یارتان شوم
آقا نشد که لایق دیدارتان شوم

 

 

 

غفلت بساط کرد سر راه طفل دل
وایَم نشد که راهیِ بازارتان شوم

 

 

 

اصل اگر به عَرضه حسن تو می شدم
چیزی نداشتم که خریدارتان شوم

 

 

 

باری ز دوش حضرتتان بر نداشتم
شرمنده ام که تا به کجا بارتان شوم

 

 

 

ای حیدر زمانه غریبت گذاشتیم
در روز غم ولی نشد عمارتان شوم

 

 

 

با آنکه سر شکسته و سر خورده مانده ام
اذنم بده فدایی و سردارتان شوم

 

 

 

ماه خدا رسید و دلم آرزو نمود
مهمان کنار سفره افطارتان شوم

 

 

 

در روز انتقام شهیدان کربلا
آقا اجازه هست ز انصارتان شوم

 

 

 

در بین روزه و عطش و اشک و شور و شین
یک ذکر مستجاب بگویم فقط حسین

 

 

 

 

 


برچسب‌ها: اشعار زیبا مخصوص امام زمان (عج) و ماه رمضان

ادامه مطلب
تاريخ : سه شنبه 25 تير 1392 | 11:49 قبل از ظهر | نویسنده : سینا |

1- رفتم اقدام کردم واسه ویزا. یارو میگه:

 میخواید از کشور خارج بشید؟

گفتم پـَـ نـَـ پـَـ میخوام از خارج وارد بشم. گفت:

 یعنی وارد خارج بشید؟

گفتم پـَـ نـَـ پـَـ میخوام خارج از وارد بشم. گفت:

یعنی کلا میخواید خارج بشید دیگه؟

 گفتم پـَـ نـَـ پـَـ گفت پـَـ نـَـ پـَـ و کوفت درست حرف بزن ببینم چه غلطی میخوای بکنی

 


برچسب‌ها: 1- رفتم اقدام کردم واسه ویزا یارو میگه:

تاريخ : سه شنبه 25 تير 1392 | 11:41 قبل از ظهر | نویسنده : سینا |

ژیرکا و ویتالیچ، زن و شوهری هستند که تصمیم گرفتند مراسم عروسی خود را به شکل عجیبی برگزار کنند.
آنها ابتدا در یک جشن معمولی و در حضور پدر و مادر و دیگر بستگان‌شان بایکدیگر ازدواج کردند تا به این ترتیب به خواسته پدر ومادرشان احترام بگذارند.
پس از این مراسم این زوج تصمیم به برگزاری یک مراسم عجیب با حضور دوستان‌شان گرفتند. آنها ابتدا طلاق گرفته و دوباره باهم ازدواج کردند اما این بار با ظاهری عجیب و ترسناک!

آقای داماد!
عروس خانم!!
 

برچسب‌ها: عروس ترسناک داماد مرده وحشتناک

ادامه مطلب
تاريخ : سه شنبه 25 تير 1392 | 11:34 قبل از ظهر | نویسنده : سینا |

انوی محجبه ای در یکی از سوپرمارکت‌های زنجیره‌ای در فرانسه خرید می‌کرد؛ خریدش که تموم شد برای پرداخت رفت پشت صندوق. صندوق‌دار یک خانم بی‌حجاب و اصالتاً عرب بود صندوق‌دار نگاهی از روی تمسخر بهش انداخت و همینطور که داشت بارکد اجناس را می‌گرفت اجناس او را با حالتی متکبرانه به گوشه میز می‌انداخت اما خانم باحجاب که روبنده بر چهره داشت خونسرد بود و چیزی نمی‌گفت و این باعث می‌شد که صندوقدار بیشتر عصبانی بشه ! بالاخره صندوق‌دار طاقت نیاورد و گفت: «ما اینجا توی فرانسه خودمون هزار تا مشکل و بحران داریم این نقابی که تو روی صورتت داری یکی از همین مشکلاته که عاملش تو و امثال تو هستید! ما اینجا اومدیم برای زندگی و کار نه برای به نمایش گذاشتن دین و تاریخ! اگه می‌خوای دینت رو نمایش بدی یا روبنده به صورت بزنی برو به کشور خودت و هر جور می‌خوای زندگی کن خانم محجبه اجناسی رو که خریده بود توی نایلون گذاشت، نگاهی به صندوق‌دار کرد… روبنده را از چهره برداشت و در پاسخ خانم صندوق‌دار که از دیدن چهرهٔ اروپایی و چشمان رنگین او جا خورده بود
گفت: «من جد اندر جد فرانسوی هستم…این دین من است . اینجا هم وطن من است.

شما دینتون را فروختید و ما خریدیم


برچسب‌ها: شما دینتون را فروختید و ما خریدیم

تاريخ : سه شنبه 25 تير 1392 | 11:30 قبل از ظهر | نویسنده : سینا |

حمید لولایی

 


برچسب‌ها: حقیقت روحانی اکتشاف

تاريخ : سه شنبه 25 تير 1392 | 11:27 قبل از ظهر | نویسنده : سینا |

حتی در ماه خدا هم از مردم ِ خدا دور اند؛ مردم هم می‌‍فهمند.
شاید سال‌ها باید بگذرد تا احمدی‌نژاد کشف و دوباره تکرار شود ...


برچسب‌ها: اشراف‌زادگان در جوار هاشمی شکست‌ خوردگان سیاسی در جوار خاتمی ایتام در جوار احمدی نژاد

تاريخ : سه شنبه 25 تير 1392 | 11:0 قبل از ظهر | نویسنده : سینا |

اگر ما در صحنه ی زندگی سیاسی و اجتماعی به همدیگر بدبین باشیم، به چشم دشمن به یکدیگر نگاه کنیم، این فرصت برای دشمنان حقیقی ما پیش خواهد آمد، اگر فکر نکنیم، اگر بصیرت نداشته باشیم، اگر فراموش کنیم که دشمنانی در کمین انقلابند، ضربه خواهیم خورد؛ این برای ما تجربه شد. امام خامنه ای 1388/5/12

اگر بصیرت نداشته باشید، دوست را نشناسید، دشمن را نشناسید، یک وقت می بینید آتش توپخانه ی تبلیغات شما و گفت و شنود و عمل شما به طرف قسمتی است که آنجا دوستان مجتمعند، نه دشمنان، آدم دشمن را بشناسد؛ دز شناخت دشمن خطا نکنیم. لذا بصیرت لازم است، تبیین لازم است.
امام خامنه ای 1388/5/5


برچسب‌ها: من دشمنت نیستم

تاريخ : سه شنبه 25 تير 1392 | 9:59 قبل از ظهر | نویسنده : سینا |

نقدی متفاوت بر تفکرات پدر معنوی کارگزاران سازندگی؛

هاشمی رفسنجانی از منظری دیگر

جواد درویش

  با یک رویکرد جامعه شناسانه معیارهای کلی تصمیم گیری ما درمورد اشخاص که شالوده نقدها و تخریب ها یا تعریف و تمجیدها را هم تشکیل میدهد، در 4 حالت می توان خلاصه کرد:
1-  وقتی شخصیت فرد و منش فردی و اجتماعی او مورد توجه قرار میگیرد.
2- وقتی اطرافیان، شاگردان، خانواده یا مریدان او مورد توجه قرار میگیرند.
3-  وقتی نتایج عملکرد او بطورکلی مورد توجه قرار میگیرد.
4-     وقتی اندیشه و نگاه او که در گفتار و نوشتارش منعکس شده مورد توجه قرار میگیرد.
برای مثال درمورد شخصی مثل دکتر شریعتی به خوبی میتوان هر چهار الگوی فوق را دید که هرکدام توسط جریانی، معیار قضاوت در مورد او قرار گرفته است. عده‌ای در زمان حیات و بعد از حیات شریعتی، او را منتسب به ساواک میدانستند (از جمله دکتر سید حسین نصر) و از این جهت به ایشان نقد وارد میکردند. عده ای به خاطر بعضی از مریدان شریعتی که سر از گروهک فرقان درآوردند، او را نقد میکردند. عده ای عملکرد او در حسینیه ارشاد را نامطلوب دانسته و مثلا خروج شهید مطهری از حسینیه ارشاد را نتیجه سوء مدیریت ایشان میدانند و از این جهت عملکرد شریعتی را مورد نقادی قرار میدهند. و در نهایت عده ای خود کتاب های شریعتی و سخنرانی های او را مورد توجه قرار داده و نقدهای خود را فارغ از شخصیت، اطرافیان و عملکرد به همان حرف یا نوشته محدود میکنند. اما فقط در این حالت اخیر است که می توان کسی را نقد کرد بدون اینکه به شخصیت او لطمه ای وارد شود و همچنین می توان به شخصی در یک جهت نقد داشت ولی از جهات دیگر او را قبول کرد. اتفاقا فقط در این حالت هم هست که می توان برهان قاطع و یقینی ارائه کرد. چراکه ممکن است بدلیل آنکه ما به نیات درونی انسانها دسترسی نداریم، نقدمان با رویکرد نخست ناقص باشد. از سوی دیگر چون عملکرد شاگردان و اطرافیان یک نفر به تمامه معلول نظر او نیست، نقدی که با رویکرد دوم میشود نیز در برخی موارد می توان صحیح نباشد. همچنین ممکن است نتایج عملکرد یک نفر از عوامل متعدد بیرونی تاثیر پذیرفته باشد و از این رو نقد ما با رویکرد سوم نیز ، ربطی به آن شخص نداشته باشد.
اما نکته مهم این است که معمولا بیشتر نقدهای ما از سه الگوی نخست پیروی می کند، بخصوص درمورد رجال سیاسی و بالاخص در ایام انتخابات.. در اینجا سعی ما بر این است که براساس الگوی چهارم که الگوی صحیح، اخلاقی و مورد توصیه قرآن کریم است، درمورد آقای هاشمی رفسنجانی مطالبی نقادانه بیان کنیم. شاید لازم به یادآوری نباشد که درمورد وی استعداد نقادی با سه رویکرد اول بسیار زیاد است. شخصیت فعال و پیچیده او، مستعد نقد با رویکرد اول است. فرزندان و خانواده پرحاشیه اش مستعد نقد با رویکرد دوم است و عملکرد 8 ساله دولت وی و سایر مسئولیت های مهم حکومتی، مستعد نقد با رویکرد سوم است. البته حاصل هیچکدام از این نقدها نمیتواند برهان قاطع و کاملی بر نقص یا خطای فکری و رفتاری او ارائه کند. ولی با رویکرد چهارم میتوان بخشی از نظرات ایشان را گرفت و آن بخش از نگاه و جهان‌بینی وی را مورد نقادی قرار داد. لذا رویکرد ما در نقد آقای هاشمی، در این مطلب همین رویکرد چهارم خواهد بود.


برچسب‌ها: نقدی متفاوت بر تفکرات پدر معنوی کارگزاران سازندگی هاشمی رفسنجانی از منظری دیگر

ادامه مطلب
تاريخ : سه شنبه 25 تير 1392 | 9:54 قبل از ظهر | نویسنده : سینا |

میزگرد بررسی اعتدال در اقتصاد با حضور دکتر شیخی و دکتر عبدالملکی

گام اول اعتدال اقتصادی پرهیز از ایجاد شوک‌ جدید

مهدی مهرپور

دولت یازدهم شعار اصلی خود را اعتدال قرار داده است. رئیس‌جمهور منتخب می‌گوید که آمده به افراط و تفریط در حوزه‌های مختلف پایان دهد و با کلید اعتدال، کشور را به پیشرفت و ثبات برساند؛ اما مقصود از اعتدال در حوزه اقتصاد چیست؟ آیا اعتدال اقتصادی به معنای استفاده از نمایندگان همه تفکرات رایج اقتصادی از اقتصاددانان لیبرال گرفته تا اقتصاددانان اسلامی در تیم اقتصادی کابینه یازدهم است؟ آیا اعتدال اقتصادی به معنای کنار نهادن تمامی برنامه‌هایی است که دولت احمدی‌نژاد در حوزه اقتصادی کشور اجرا کرده است؟ اینها سؤالاتی است که از دو استاد دانشگاه دکتر عبدالمجید شیخی و دکتر حجت عبدالملکی در یک میزگرد اقتصادی پرسیده‌ایم.


 با توجه به روی کار آمدن آقای روحانی با شعار اعتدال، قصد داریم با هدف کمک به دولت آینده و جلوگیری از انحرافات محتمل، به طور ایجابی با این مسئله برخورد کنیم. بنابراین ابتدا به طور مفهومی می‌خواهیم اعتدال را در حوزه اقتصاد تعریف کنیم مبنی بر این که مفهوم اعتدال در اقتصاد به چه معنا است؟ اعتدال اقتصادی  چیست؟ چون قصد نداریم که رویکردمان نسبت به دولت آینده، نق زدن باشد، می‌خواهیم با هدف کمک به آن، به طور مصداقی هم بررسی کنیم که در شرایط فعلی در حوزه‌های مختلف اقتصادی کشور آیا اعتدال برقرار است؟ آیا تمام اقدامات دولت احمدی‌نژاد در حوزه اقتصاد، تماماً افراط و تفریط بوده است و باید کنار نهاده شود؟
شیخی: این سؤالی که مطرح شد با مقدمه بسیار خوبی که ارائه شد، حق مطلب را مشخص کرد که ما به صورت ایجابی مسائل اقتصادی را برای دولت آینده روشن کنیم. در هر حال تجربه دو دهه گذشته نشان می‌دهد که کلی‌گویی و استفاده از کلماتی که می‌تواند تعابیر مختلفی داشته باشد، می‌تواند خطرناک هم باشد. مثل آزادی که آن آقا استفاده کرد و می‌گفت آزادی می‌دهم که برای گروه‌ها و اقشار مختلف مردم معناهای متفاوتی داشت. اعتدال هم یکی از این واژه‌ها است که اگر تعریف نشود و توضیح داده نشود می‌تواند بسیار خطرساز باشد.  آن چه که از سخنان آقای روحانی برمی‌آید یک برداشت سیاسی از اعتدال است. به نظر می‌آید که آقای روحانی معتقد است در عرصه سیاست، اعتدال به این معنا است که باید هوای حامیان رفسنجانی و حامیان فتنه را داشته باشد که این بسیار خطرناک است. این به معنای حصر کردن حاکمیت و مدیریت، مجدداً و مشترکا و توأمان به دست دو گروهی است که ما سابقه سوئی از آن‌ها سراغ داریم.
اطلاعی هم که داریم این دو جناح به شدت دارند تلاش می‌کنند تا افراد خودشان را به عنوان وزیر و معاون اول رئیس‌جمهور و رده‌های پایین‌تر به آقای روحانی تحمیل کنند. منتها ما فعلاً از سخنان آقای روحانی، برداشتی خلاف این اخبار داریم و طبق گفته وی، قرار نیست عرصه حاکمیت را مجدداً جولانگاه مترفین و اهل نفاق قرار دهد.

 از لحاظ مفهومی، اعتدال به چه معنا است؟
شیخی: به طور کلی، اعتدال باید همان معنای عدالت را باید داشته باشد. چون از لحاظ واژگانی، از عدل است و معنا ندارد جز این تفسیر و معنا شود. در عرصه واقعی، با چیدمان اعضای کابینه از سوی آقای روحانی، مشخص خواهد شد که چه خطی را می‌خواهند دنبال کنند.
ما در عرصه اقتصاد در دولت‌های هاشمی، خاتمی و احمدی‌نژاد و حتی در دولت آن شخص فتنه‌گر (موسوی)، طیفی را مشاهده کرده‌ایم که در این 30 سال گذشته دارای یک طرز تفکر اقتصادی واحد بودند. یعنی عمدتاً افرادی از اقتصادخوانان نسل دوم و سوم کشور بودند. در دولت احمدی‌نژاد هم تتمه‌ای از همان افراد و تفکرات،‌ مدیریت دستگاه‌های اقتصادی را به عهده داشتند و یا نسل بعدی آن‌ها یا طرفداران آن تفکر اقتصادی که بیشتر صبغه تفکرات اقتصاد لیبرالیستی داشته‌اند. حقیقت این است که در سیاست‌هایی که اتخاذشده، کمتر صبغه اقتصاد اسلامی را ما دیده‌ایم.

 آیا این قشر از اقتصاددانان، هم‌اکنون هم در اطراف آقای روحانی هستند؟


برچسب‌ها: یزگرد بررسی اعتدال در اقتصادباحضوردکتر شیخی و دکتر عبدالملکی گام اول اعتدال اقتصادی پرهیز از ایجاد شوک‌ جدید

ادامه مطلب
تاريخ : سه شنبه 25 تير 1392 | 9:42 قبل از ظهر | نویسنده : سینا |

  فرمایشات مهم رهبر معظم انقلاب اسلامی در روز 28 بهمن امسال، حاوی نکات مهم و درس هایی برای همگان بود که توجه و یادآوری آن و تذکر مکرر برای به فراموشی نسپردن آنها، از وظایفی است که همه ی یاران و دلسوزان انقلاب باید به آن اهتمام کرده و دنبال کنند. در اینجا با تاکید بر لزوم بازخوانی دقیق این سخنان مهم،به برخی از این درس ها اشاره می کنیم:

 

1- برای چندمین بار، جایگاه رفیع و نعمت بزرگ ولایت فقیه در جهت حل اختلافات و بیان قاطع سخن آخر و برخورد با مسئولان خاطی، بر همگان روشن شد و نقش این نهاد عظیم و عمود خیمه ی نظام در مواقع حساس و خطیر، بیش از پیش ، تبیین گردید.

 

2-از منظر ولایت،  استکبار ستیزی و اصل مبارزه با آمریکا و فریب نخوردن از سخنان و ژست های فریبنده ی سران آمریکا و تاکتیک های مقطعی سران استکبار، بعنوان یک اصل مهم باید مورد توجه مسئولان کشور قرار گیرد.

 

3- رهبر معظم انقلاب در آستانه ی انتخابات مهم ریاست جمهوری آینده، شعارها و ژست های بی مبنای برخی از کاندیداهای احتمالی آینده و سوء استفاده در جهت وعده و وعید برای ایجاد رابطه با آمریکا را خنثی و باطل کردند.

 

4- با این سخنان قاطع و صریح ولایت، نسبت به مسئولان، بخصوص رئیس جمهور ، سخن افرادی که رهبر معظم انقلاب را محصوردر مصلحت اندیشی ها و محدودیت ها و سخنان پنهانی و درگوشی و یا تفویض ماموریت از سوی ایشان برای سخنرانی و افشاگری علیه دولت به فلان فرد و جریان می دانستند، باطل شد و مشخص گردید که رهبر عزیز انقلاب، هیچگاه در چنبره ی مصلحت اندیشی و محدودیت و .... محصور نیستند و شخصا سخن لازم را در وقت لازم با اقتدار بر زبان می آورند.

 

5- 29 بهمن همچنین ثابت کرد که رهبر عزیز انقلاب، همچون سلف بزرگوارش(امام راحل(ره)) بر سر اصول انقلاب با هیچکس تعارف ندارد و حمایت ایشان از افراد و حتی نزدیکترین و بالاترین مسئولان کشور، منوط به پایبندی آنان به مسیر صحیح شرعی و قانونی است و در صورت تخطی سایرین نیز، قاطع ترین برخوردها منتظر آنان خواهد بود.

 

6- نوع انتقاد از مسئولان نیز نشان داد که مقام معظم رهبری، ظرفیت لازم برای پذیرش انتقاد و سعه ی صدر کافی برای رفع اشکالات را در مسئولین مخاطب خود لحاظ کرده و به آن قائل بوده اند . به لطف خدا واکنش و اعلام تبعیت فوری مسئولان نیز ، بر درستی این ظرفیت، صحه گذارد.



ادامه مطلب
تاريخ : سه شنبه 25 تير 1392 | 9:39 قبل از ظهر | نویسنده : سینا |

و من الناس من يقول آمنا بالله فاذا اوذی فی الله جعل فتنه الناس کعذاب الله و لئن جاء نصر من ربک ليقولن انا کنا معکم اوليس الله باعلم بما فی صدورالعالمين

 

برخی از مردم می گویند: به خدا ایمان آورده ایم و چون در راه خدا آزاری ببینند، آزار خلق را همچون عذاب خدا می شمارند! و هرگاه از جانب پروردگار تو نصرتی رسد،     می گویند: ما هم با شما بودیم!.آیا خدا به آن چه در دل های عالمیان است، داناتر نیست؟

 

                            سوره عنکبوت/ آیه 10


برچسب‌ها: و من الناس من يقول آمنا بالله فاذا اوذی فی الله جعل فتنه الناس کعذاب الله و لئن جاء نصر من ربک ليقولن انا کنا معکم اوليس الله باعلم بما فی صدورالعالمين

تاريخ : سه شنبه 25 تير 1392 | 9:37 قبل از ظهر | نویسنده : سینا |

دیدار فرماندهان ارتش با رهبر انقلاب در نوشهر
شعر خوانی | عده ای شاد و خنده رو
کدخدای دروغو!
حصر سران فتنه لغو می شود؟
عزت وعبرت
معجزه شیخ رجبعلی خیاط
«باب الجواد» راه ورودی به قلب توست!
تکنوکراسی در معماری شهر تهران
تاسیس وبلاگ طلبه
نامه ای که آقا نوشت و چمران امضا کرد
تایید هولوکاست خطای تاریخی یا خط سیاسی!
خط قرمز قطعی ما ولایت فقیه است
همه می دانند ادعاهای آمریکا علیه جبهه مقاومت یک دروغ بزرگ است
رسوایی هاشمی در هم صدایی با آمریکا
تهذيب نفس از ديدگاه فلسفه صدرايى‏
ظریف از فیس بوک به تبیان آمد
برخلاف امریکا همه گزینه‌های اسد روی ‎میز است
رجعت از دیدگاه روایات
رضایت مشترک، رویایی دست‌یافتنی
حقیقت دفاع امیرالمومنین علیه السلام از عثمان
آیا منظور از قائم همیشه حضرت مهدی است؟
7 نکته مهم اخلاقی در 7 حکایت کوتاه
مرغ باغ ملکوتم!
اشعار زیبا مخصوص امام زمان (عج) و ماه رمضان
از ته دلت بخند
یک مراسم ازدواج ترسناک!
شما دینتون را فروختید و ما خریدیم
من دشمنت نیستم!
نقدی متفاوت بر تفکرات پدر معنوی کارگزاران سازندگی؛ هاشمی رفسنجانی از منظری دیگر
گام اول اعتدال اقتصادی پرهیز از ایجاد شوک‌ جدید
14 درس مهم از مکتب ولایت
قرآن کریم
حضرت آیت الله العظمی امام خمینی رضوان الله تعالی علیه :
14 درس مهم از مکتب ولایت
شهید فروشی نمی کنیم
آثار مهدی باوری و مهدی یاوری در خانواده
زندگی بهاری با یاد مهدی (ع)
سوره نور، خانواده و مهدویت
نفش زن در سرباز پروری برای جبهه ی حق
آسیب شناسى ارتباطات اینترنتى
جنبش هاى هم سو
فقه جعفرى و فهم اجتماعى نص
مطهرى و صداى پرسش هاى زمانه
درس اخلاق - جلسه 1
قطعه جدید استاد کریمخانی در وصف امام رضا علیه السلام : تو کیستی؟
صحیفه ملعونه
هدف وزنه برداری، شکستن رکورد سیدنی
حرف مدرس را تایید کرد
لطفا از دیگر مطالب نیز دیدن فرمایید
.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • دانلود